søndag den 27. juli 2014

Hey - i'm back!

Det var ikke med min og Katrine's gode vilje, at bloggen så stille gik i stå.

Den sidste tid er fløjet afsted og der er sket meget for os begge. Jeg har netop afsluttet første år af min bachelor som art director, flyttet rede fra den lille kvistlejlighed på Nørrebro og fået lov til at lege med titlen som illustrator. Katrine arbejder fuldtid og lever københavnfamilielivet med S og lille C, der på trods af jeg stadig ikke helt forstår det, snart fylder to somre. Tænk at to år er gået så hurtigt. Meget er sket og vi har begge haft travlt, men passion for mad er ikke forsvundet.

Derfor vil jeg, en smule nervøst, springe ud i bloggerlivet igen. Nu med et fuldfunktionelt køkken og en større viden indenfor mad, der kan laves på et studievenligt budget.

Men nu til lidt pizza-snak...

For jeg må vist ærligt indrømme, at jeg er lidt af en pizza-elsker. Der er noget særligt trygt over søndagspizzaen og muligheden for at tømme køleskabet gør retten nem og overskuelig. Sådan som jeg bedst kan lide det, når søndagene til tider er lidt sløve og tunge at danse med. Men nu til et tip der gør, at denne 'comfortfood' aldrig helt går galt.

Har du prøvet en bagesten?

Et tip jeg har taget til mig er at bage dem på en bagesten. Det gør dem sprøde, en smule mørke og bevarer dem tynde - perfekte efter min mening. Jeg skruer ovnen op på maks (275 grader over/under-varme), ligger bagestenen i bunden af ovnen og på under 8 minutter, har du den flotteste rustikke pizze.

Andet tip: Hvis man er pizza-elsker ligesom jeg, kan man med god grund tjekke ungtblod mundvandsløbende pizzabilleder og 'how to'-guide på en sprød og autentisk pizzadej!

5 kommentarer:

  1. Jeg købte en webber bagesten til min grill den funger suppe og lave noget rigtigt sprød brød og den er supper til pizza bunde jeg bager oftest pizza bunden ferig først og så kommer fylden på sener så er det nemmer at have pizza klar til alle i familien på samme tid (-:

    SvarSlet
  2. no one notices your sadness until it turns into anger, and then you are the bad person Fafaslot | Joker Gaming | Joker Gaming | Slot Joker Gaming | Joker Slot | Joker Slot | Slot Joker

    SvarSlet
  3. Maybe currently being tested financially, calm and happiness Joker Gaming | Sabung Ayam Sv388 | IDNPlay Poker | Joker Gaming

    SvarSlet