fredag den 22. april 2011

Gennemskøn Granola

Det er super simpelt at lave sin egen granola, og så smager det tilgengæld også top-lækkert! Jeg bruger ikke rigtig en opskrift, andet end jeg bruger 250 g groft havregryn, resten er smag og behag. Jeg bruger f.eks mandler, tørrede abrikoser, kokosmel, solsikkekerner og sesamfrø. Tørrede dadler er også rigtig godt. Tænd oven på 170 grader.




Først varmer jeg 3-4 spsk honning og lader det blive flydende, derefter kommer jeg min blanding op i gryden og rører det godt rundt. Derefter kommer jeg blandingen op på en bageplade med et stykkebagepapir og spreder det godt ud, så det fylder hele pladen. Så skal det bare have 15-20 min og det kan godt lide, at man røre lidt i det undervejs.





Lad det køle af og put det derefter over i en lufttæt beholder. Granolaen er smadder dejlig til græsk yoghurt eller anden form for mælkeprodukt med frisk frugt - og kan ikke mindt nydes både som morgenmad og som en lille dessert. Voila!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar